fredag 30. november 2012

Syk valp

Dette skulle være en gledens dag, valpene var 1 uke gammel, jeg gledet meg til å ha fotosession, redigere bilder og dele med dere.. Men den gang ei. Igår kveld ble en av valpene akutt syk. I hele natt lå jeg våken å passet på den, prøvde gi den morsmelkerstatning og holdt den varm.

Full fart til dyrlege i dagmorges, med den tro at jeg ikke kom til å få med meg valpen hjem igjen. Dyrelegen i Ulsteinvik kunne ikke gjøre noe for meg, sendte oss videre til Ålesund. Han var ikke sikker på hva som feiler, men hun virka velfødd sa han, så det kan ikke være noe medfødt feil. Og det stemmer jo, alle har jo vært kvikke og fine, godt oppi vekt og ikke hatt noe tegn til sykdom. Før denne jenta plutslig blei dårlig igårkveld.

Gav valpen antibiotika, veske og ønsket oss lykke til. Ikke så mye mer en kan gjøre :/ Fikk med 10 doser med antibiotika, som jeg skal sette i nakken hver dag, i tillegg må hun få melkeerstatning, da hun ikke har krefter til å suge.
Det kan være en lungebetennelse, men vi vet ikke.

Jeg skal på skole i helga, så får ikke følgt henne opp:( Er obligatorisk oppmøte, modulen er betalt for og en mister plassen om en ikke kommer. Syk valp er nok ikke gyldig grunn :( Heldigvis er mamma her med valpene, hun gir dem alle, spesielt den syke, all oppmerksomhet dem trenger.

Kommer til å bli den lengste helga, sitte på Ås hele lørdag og hele søndag, uten å kunne gjøre noe for den lille J-frøkena :(

Krysser alle fingrer, tær og labber for at hun blir bedre utover kvelden og at hun klarer å die Enya selv imorgen! Håper jeg slipper gi en dårlig nyhet til en av de som sitter gleder seg til å få hjem sitt lille nurk i midten av januar :(

Oppdatering kommer over helga når jeg er kommet hjem fra skole.

Nå er jeg så trøtt jeg vet ikke hvordan jeg skal klare holde øya åpne, lille snuppa skal ha melk annen hver time. Får i henne 5ml, annen hver time fra en engangssprøyte. Ikke mye, men det skal være nok til å holde liv i henne. Hvordan forelesing skal gå når jeg er SÅ trøtt.. det vet jeg ikke, men får prøve gjøre det beste ut av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar